Slovenská pošta doručuje denne tisíce zásielok po celom Slovensku. Jej zamestnanci na pobočkách, ako aj v teréne prichádzajú do kontaktu s miliónmi obyvateľov. Ako informovala Eva Rovenská, špecialistka pre styk s verejnosťou spoločnosti Slovenská pošta, s cieľom chrániť zdravie zamestnancov v prevádzke ako aj obyvateľov miest a obcí, Slovenská pošta upravuje doručovanie niektorých zásielok v zmysle usmernenia Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb SR.
Podľa jej slov minimalizovanie priameho denného kontaktu medzi obyvateľstvom je jeden zo zásadných dôvodov zmeny.
“Druhým je možnosť pravidelnej kontroly bezpečnosti zamestnancov a zákazníkov na pobočkách. Organizovaným preberaním zásielok v priestoroch pobočky, rešpektovaním ochranných preventívnych opatrení a usmernení, môže Slovenská pošta v tejto chvíli účinnejšie zabezpečiť ochranu zamestnancov ako aj zákazníkov skôr na poštách ako priamo v teréne”
– informovala.
Slovenská pošta upravuje doručovanie úradných zásielok, poistených listov, doporučených listov „Dovlastných rúk“, „Doručenkou/eDoručenkou“, „Dobierkou“, ale aj zásielok zaťažených inými poplatkami, napríklad zásielky colného konania.
“Pozastavuje ich doručenie na adresu doručovateľom, bude ich len oznamovať. Tieto zásielky budú uložené na pobočkách pôšt a zákazník dostane do schránky oznámenie o uložení zásielky (takzvaný žltý lístok). Pri službe elektronické oznamovanie zásielok zas elektronickú notifikáciu zaslanú na e-mail alebo SMS”
– priblížila Rovenská.
Vydávanie vyššie uvedených druhov zásielok bude zabezpečené pri priehradke na poštách, pričom úložná lehota týchto, takzvaným oznámeným zásielkam je automaticky predĺžená o ďalších 14 kalendárnych dní, bez vyberania poplatku za službu.
“Odberná lehota ostáva nezmenná, teda sa nepredlžuje, pre zásielky so skrátenou odbernou lehotou (s označením „Uložiť….dní) a zásielky so službou „Neukladať“,” dodala špecialistka pre styk s verejnosťou.
Ostatné doporučené zásielky bude Slovenská pošta doručovať vhadzovaním do domovej listovej schránky.
“Pričom za deň doručenia sa bude považovať deň vhodenia takejto zásielky do schránky alebo uloženia zásielky v poštovom priečinku. V prípade, že sa zásielka nedá kvôli veľkosti vhodiť do poštovej schránky, bude uložená na pobočke pošty. Doručovateľ nechá oznámenie o uložení zásielky na pošte.”
Doručovanie obyčajných listových zásielok pokračuje ako doposiaľ.
“Zásielku doručovateľ vhodí do poštovej schránky. V prípade, že sa zásielka nedá kvôli veľkosti vhodiť do schránky, bude uložená na pobočke pošty. Doručovateľ nechá oznámenie o uložení zásielky zákazníkovi v schránke”
– opísala Rovenská.
Ďalším z opatrení je celoplošné víkendové zatvorenie všetkých pobočiek Slovenskej pošty.
“Týmto sa rozširuje víkendové ochranné opatrenie komplexne na celú pobočkovú sieť, keďže minulý víkend boli zatvorené pobočky Slovenskej pošty len v nákupných centrách.”
Zastavenie poskytovania komerčných služieb
S cieľom ochrániť zdravie zamestnancov v prevádzke ako aj obyvateľov miest a obcí, Slovenská pošta pristúpila k pozastaveniu komerčných služieb, ktoré sprostredkováva na svojich pobočkách.
“Od stredy 18. marca 2020 až do odvolania bude zastavený predaj produktov a poskytovanie vybraných služieb Poštovej banky, Poštovej poisťovne, Tiposu, telekomunikačného operátora 4ka, spoločnosti Ticketportal, pozastaví aj predaj produktov ponúkaných v PostShopoch. Slovenská pošta vyzvala svojich zákazníkov o presun, respektíve pozastavenie objednávok distribúcie letákov”
– vysvetlila Rovenská.
Slovenská pošta aj naďalej neprijíma zásielky, ktoré chcú zákazníci doručiť do rizikových oblastí Talianska. “Obmedzenia v medzinárodnej leteckej doprave pretrvávajú, nakoľko letecké spoločnosti predĺžili embargo týkajúce sa Číny, Macaa a Hongkongu predbežne do 28. marca 2020. K Číne a Taliansku pribudlo v týchto dňoch aj Mongolsko, Kuvajt, Džibutsko a Líbia, do ktorých nie je možné zásielky doručiť,” uzavrela pani Rovenská .
REflex24
Pridám komentár