“Kvalitná infraštruktúra do značnej miery podmieňuje celkovú kvalitu nášho života. Cesty a efektívna verejná doprava sú nevyhnutné k tomu, aby sa každý mohol dostať do práce dôstojným spôsobom, včas a bezpečne.
Veľkou výzvou pre najbližšie obdobie bude aj obnova cestných mostov v správe kraja.
Verejnej doprave sa v celej Európe venuje čoraz väčšia pozornosť. Ľudia presadajú z áut do vlakov a autobusov. Túto alternatívu však volia iba v prípade, ak sú v autobusovej a železničnej doprave zabezpečené dobré spoje, cestovné poriadky sú zosúladené, autobusy a vlaky chodia presne, nie sú preplnené a cestovanie je pohodlné.
Cieľom je zabezpečiť cenovo dostupnú a krajom výraznejšie dotovanú verejnú dopravu.
Počas môjho pôsobenia na pozícii podpredsedu NSK v rokoch 2018-2022 sme spolu s poslancami NSK zrekonštruovali celkom 630 km krajských ciest, čo predstavuje viac ako 31 % z celkovej dĺžky krajských ciest (II. a III. triedy). Je to doposiaľ najvyšší počet zrekonštruovaných ciest za predchádzajúce 4 volebné obdobia.
Zostávajúce úseky ciest II. triedy plánujeme dokončiť financovaním z fondov EÚ. V rekonštrukcii ciest III. triedy plánujeme pokračovať, a to financovaním z vlastných zdrojov župy. Navýšiť a zefektívniť výdavky na údržbu verejnej zelene. Zabezpečiť dôslednú zimnú údržbu. Rozšíriť a modernizovať vozový park Regionálnej správy a údržby ciest. V zmysle legislatívy chrániť a zabezpečiť príslušenstvá cestného telesa (krajnica, odvodňovacie priekopy), ochranné pásma riešiť s vlastníkmi orných pôd.
Vytvoriť tlak na vládu a rokovať v nasledovných oblastiach:
za účelom zabezpečenia opravy ciest I. triedy – štátna kompetencia
za účelom vytvorenia fondu na opravu mostov
za účelom dobudovanie rýchlostnej cesty R7 a prepojenie miest rýchlostnou cestou R8 Topoľčany -Nitra- Nové Zámky- Komárno
za účelom vybudovania vlakového prepojenia krajského mesta s hlavným mestom (Nitra – Trnovec)
za účelom vytvorenia turbo – okružnej križovatky na ceste II/562 – R1
za účelom vytvorenia preložky Cesty I/64 na úseku Komjatice – Nitra
za účelom vybudovania okružnej križovatky (I/63 – I /64 /IŽA).
za účelom vybudovania obchvatu Komárna s napojením na cestu I.triedy I/64
Zahájiť prípravu na zavedenie integrovanej verejnej dopravy v spolupráci so štátom, susednými župami a mestami.”
zdroj: facebook.com/Tibor Csenger
Pridám komentár