Nemocnica Levice, člen skupiny AGEL, sa snaží skvalitňovať svoje služby a úroveň každodenne poskytovanej zdravotnej starostlivosti. Aby však mala relevantnú spätnú väzbu od tých najpodstatnejších – pacientov, začala vlani v lete realizovať prieskum spokojnosti hospitalizovaných pacientov.
V priebehu siedmich mesiacov uplynulého roka (od júna do decembra) nemocnica zozbierala takmer 1050 dotazníkov a niektoré námety pacientov už aj zaviedla do praxe.
“Našou snahou bolo a naďalej je stať sa prvou voľbou pre pacientov v regióne a inšpirovať ostatných, ako sa dá zlepšiť zdravotníctvo u nás. Sú k tomu potrebné tri dôležité aspekty: rešpekt, zodpovednosť a tímová práca”
– hovorí riaditeľ nemocnice Ján Belanský.
Dotazník spokojnosti zaviedli vlani v júni. “Zisťovanie spokojnosti pacientov sa realizuje cez pracovnédni od pondelka do piatka, kedy navštívim hospitalizovaných pacientov na oddeleniach. K dispozícii mám zoznam prijatých pacientov, a hneď v prvý deň ich hospitalizácie ich oboznámim o našom projekte. Na druhý až tretí deň pacientov opäť navštívim a buď mi odovzdajú už vyplnený dotazník, alebo ho vyplnia za mojej pomoci” – opisuje spôsob zisťovania spokojnosti Magdaléna Trenčíková, manažérka kvality levickej nemocnice.
V dotazníku je osem otázok ohľadne zdravotnej starostlivosti zo strany lekárov, ošetrovateľskej starostlivosti zo strany sestier, informovanosti pacienta o jeho liečbe, diagnóze, spokojnosť s čistotou na oddelení alebo izbe, spokojnosť so stravou resp. odporúčanie pacienta, čo by sa v nemocnici mohlo zlepšiť.
“Pacienti majú možnosť vyzdvihnúť kohokoľvek z personálu, lekára, sestru, ošetrovateľov, ale aj sa posťažovať, niektorí sa chcú len vyrozprávať”
– zhrnula skúsenosti manažérka kvality.
Za sedem mesiacov vyzbierala celkovo 1046 dotazníkov. A aké sú najčastejšie klady a zápory?
“Záleží od toho, na ktorom oddelení sú pacienti hospitalizovaní. Väčšinou sú spokojní s ošetrovateľskou starostlivosťou zo strany sestier, prístupom lekárov. Pripomienky boli na stravu, resp. na vybavenie izieb, že by privítali žalúzie, sieťky na oknách, vybavenie izby wifi”
– hovorí Trenčíková.
Nemocnica na základe podnetov zo strany pacientov na internom oddelení vlani vybudovala štyri nadštandardné izby, zamestnanci nemocnice nosia menovky, postupne sú preškoľovaní v oblasti komunikácie pacient – lekár, pacient – sestra. Nemocnica už rieši aj úpravu sociálnych zariadení a vylepšenie stravy pridaním ovocia a zeleniny. Dotazníkový prieskum bude v nemocnici pokračovať aj v tomto roku.
Levická nemocnica sa v septembri 2017 stala súčasťou skupiny AGEL, ktorá je najväčším súkromným poskytovateľom zdravotnej starostlivosti v strednej Európe. V súčasnosti nemocnica zamestnáva viac ako 600 zamestnancov. Jej spádovú oblasť tvorí viac ako 160.000 obyvateľov, ide o jednu z najväčších nemocníc v Nitrianskom kraji.
REflex24
zdroj a fotografie: Agel
Pridám komentár